top of page
Veelgestelde vragen
-
Mijn organisatie is geen zorgorganisatie, kunnen wij dan ook voor jullie oplossing gaan?"Ja, natuurlijk. Voor alle projecten geldt dat zij de meeste kans van slagen hebben als iedereen goed geïnformeerd is. En op een eenvoudige wijze nieuw personeel inwerken is overal gunstig.
-
Wij willen wel animaties, maar geen gebruik maken van het personage als woordvoerder. Kan dat?"Ja, hoor, geen probleem. Het personage als woordvoerder is een van de mogelijkheden om onze animaties effectief in te zetten. Maar er zijn natuurlijk nog zoveel meer goede manieren.
-
Wij hebben maar een animatie nodig, kan dat ook?"Ja hoor, dat kan ook. In verhouding kost een enkele animatie meer omdat je de basiskosten niet kunt uitsmeren over meerdere animaties. Wil je de kosten beperken, dan kies je gewoon voor een (aangepast) bestaand personage en laat je geen nieuwe maken.
-
Als het personage de woordvoerder wordt, verzorgt Anneveldt Animaties dan ook de communicatie?"In beginsel doet jouw organisatie zelf de communicatie, uit naam van de woordvoerder. We geven wel tips hoe het personage het beste ingezet kan worden.
-
Wat bedoelen jullie met “maak een echt persoon van het personage” ?Wanneer je voor het personage een gebruikersaccount aanmaakt in je systemen, lijkt het voor overige medewerkers een echte collega. Zorg in ieder geval voor een eigen emailadres en een plekje op jullie gebruikelijke communicatiekanalen. Vergeet het Smoelenboek niet! Voor uitleg van je applicaties moet het personage ook hier de nodige rechten krijgen.
-
Waarom gebruik maken van een geanimeerd personage in plaats van een echt persoon?Zo’n getekend personage trekt eerder de aandacht dan een echt persoon. Het is verfrissend, maakt nieuwsgierig en het valt op tussen alle dagelijkse filmbeelden. En als het realistisch getekend is, behoudt het de geloofwaardigheid van een bestaand persoon. Verder wekt een geanimeerd personage sympathie op. Dat is niet alleen handig om je medewerkers naar jouw kant of op jouw hand te krijgen, de medewerkers zullen de informatie ook eerder als positief ervaren.
-
Is het gebruik van zo’n personage niet duurder dan een echt persoon?Voor het personage sta je eenmalig model, daarna kunnen er onbeperkt filmpjes gemaakt worden zonder dat er iemand voor de camera hoeft te staan. Hierdoor ben je niet alleen flexibel en snel, het scheelt ook veel regelwerk en kosten.
-
We hebben ook medewerkers die geen Nederlands verstaan, kunnen de animaties ook in een andere taal gemaakt worden?"Ja hoor, dat kan. De tekst kan in meerdere talen ingesproken worden. De lippen worden per taal gesynchroniseerd zodat het heel natuurlijk blijft. Dat is weer een mooi voordeel van animaties, want met echte acteurs wordt dat een stuk lastiger!
-
Wat kost het om een personage helemaal nieuw te laten maken?Daar is geen vaste prijs voor, het is afhankelijk van jouw wensen. Wil je alleen een vooraanzicht of ook een zijaanzicht? Het hele lijf of alleen het bovenlichaam? Heb je speciale handen of bewegingen nodig? Komt het model naar onze studio of komt de fotograaf op locatie? Globaal kost het tussen de €700 en €1500.
-
Kan ik de kosten van een nieuw personage ook spreiden?Ja, dat kan. Dan starten we eenvoudig, met alleen een vooraanzicht, misschien ook alleen het bovenlijf en standaard armen. In de opvolgende animaties doen we daar steeds iets bij. Zo spreid je de kosten én maak je het voor de kijkers ook spannend.
-
Wat kost het gebruik van een bestaand personage?Voor het gebruik van wat er al gemaakt is voor het standaard personage (gezicht, handen, houdingen, kleding) zullen we geen kosten in rekening brengen. Aanpassingen die uniek zijn voor jouw organisatie, zoals kleding, worden tegen het vaste uurtarief verricht. Voor aanpassingen die we aan het standaard personage mogen toevoegen zodat ze ook door andere klanten gebruikt kunnen worden, kunnen we een korting afspreken.
-
De promotie animatie voor de IT manager, kan die ook in onze huisstijl? "Ja dat kan! Wanneer u deze animatie wilt gebruiken om intern de handen op elkaar te krijgen voor onze methode, kunnen wij deze promo op maat maken in uw huisstijl. Dat wil zeggen: korte animatie van uw logo als intro, banner en outro in uw huisstijlkleuren en als achtergrond een foto van een lokatie van uw organisatie. ( Kosteloos en vrijblijvend)
bottom of page